Vorige week werd met unanimiteit van stemmen eerste schepen Filip Liebaut door het Lokerse CD&V partijbestuur aangeduid als hun lijsttrekker.

Filip Liebaut, 49 jaar, advocaat, zal voor de derde keer de lijst trekken. Filip Liebaut, zoon van Hilaire Liebaut (burgemeester 1977-1995) is sedert 2000 zelf actief in de Lokerse politiek. Tot 2006 in de oppositie en vanaf 2007 als schepen van stadsvernieuwing,huisvesting en ruimtelijke ordening.

Volgens CD&V voorzitter Isabelle Van De Velde is Liebaut de drijvende kracht achter tal van projecten waar de Lokeraar beter van werd en zal worden : o.a. de vernieuwing van de markt, aanpak van straten en pleinen, sloop en herinvulling van verloederde sites, ontsluiting van de Durmedijken, en nog zo veel meer.

Filip Liebaut is een belangrijke troef voor de stad Lokeren!

Liebaut stelt tenslotte dat de volledige CD&V lijst kenbaar zal worden gemaakt in de loop van het voorjaar. Vaststaand is dat de sterke lijst een twintigtal nieuwe namen zal kennen uit alle geledingen van Lokeren, CD&V is tenslotte van oudsher de volkspartij.