Doorbraak herinrichting op- en afrittencomplex E17/N47.

maandag, 10 februari, 2014
Buurt tevreden na verkregen overleg met Agentschap Wegen en Verkeer.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) heeft bekendgemaakt dat de werken voor het herinrichten van de op- en afritten van de E17 aan de N47 volgend jaar eindelijk van start gaan.

Het Agentschap Wegen en Verkeer en de lokale besturen van Lokeren en Zele hebben een akkoord bereikt over de plannen met een lichtenregeling. Het dossier voor de herinrichting van de N47 sleept al jaren aan. Het Lokerse stadsbestuur, onder meer bij wege van haar CD&V mandatarissen, drong aan op een oplossing omdat de verkeersafwikkeling noodzakelijk is voor de uitbouw van een nieuw industriepark E17/4.

"Mijn diensten zijn volop bezig met het technisch uitwerken van de lichtenregeling zodat we volgend jaar de plannen finaal kunnen realiseren", belooft minister Crevits. "De geplande werken zullen inspelen op de nakende ontwikkeling van de nieuwe industriezone en moeten een vlotte doorstroming en meer verkeersveiligheid garanderen."